U koncertnoj dvorani Glazbene škole u Varaždinu u sklopu zajedničkog ciklusa Podij mladih glazbenika publici se 1. listopada 2024. godine predstavio pijanist David Vuković zaposlen kao nastavnik klavira, komorne glazbe i korepeticije u Glazbenoj školi u Varaždinu, te kao asistent klavira na Sveučilištu Sjever. Budući da je rođen 1996. godine David Vuković generacijski pripada mladim glazbenicima, a budući da je osnovno i srednje glazbeno obrazovanje stekao na Glazbenoj školi u Varaždinu, prvo kao učenik osnovne glazbene škole u razredu Daniela Maria Novaka, a potom završivši srednje obrazovanje u razredu Lee Šantek, za perspektivnog je Čakovčana Glazbena škola u Varaždinu primarno stjecište pijanističkih umijeća. Visokoškolsko obrazovanje stekao je David Vuković na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu diplomiravši 2021. godine s ocjenom „summa cum laude“, dakle s najvišim uspjehom, kao student Đorđa Stanettija.
Ali, da je riječ o mladom pijanistu s većim ambicijama potvrđuje njegov nastavak studija na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, dakle na učilištu u Beču gdje je kao stipendist Erasmus + programa bio u razredu Doris Adam. David Vuković d Dobitnik je niza nagrada na pijanističkim natjecanjima, od kojih se ističu prve nagrade na državnim natjecanjima HDGPP-a u disciplini klavir solo i glasovirska dua, Specijalna nagrada HDS-a za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora na međunarodnom natjecanju EPTA-e u Osijeku te dvije prve nagrade na međunarodnom natjecanju Memorijal Jurica Murai u Varaždinu. Također, dobitnik je Rektorove nagrade za izvedbu Beethovenova 4. klavirskog koncerta uz pratnju Zagrebačke filharmonije, a ostvario je i značajne solističke nastupe uz pratnju Zagrebačkih solista, Varaždinskog komornog orkestra te Tamburaškog orkestra Hrvatske radiotelevizije.
Iz životopisa uspješnog pijanista svakako valja istaći i njegove redovite suradnje s vrsnim instrumentalnim i vokalnim glazbenicima s kojima kao komorni glazbenik ostvaruje brojne zapažene nastupe, a do sada je obavio i više studijskih snimanja za arhivu HRT-a. Komornim muziciranjem se intenzivno počeo baviti za vrijeme studija, ponajviše kao član sastava Trio Eusebius (uz violinisticu Evu Šulić i violončelisticu Tonku Javorović), osnovanog 2017. pod vodstvom profesora na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji Pavla Zajceva. S Triom Eusebius ostvario je David Vuković značajan uspjeh pobjedama na natjecanjima Papandopulo, Ferdo Livadić i Darko Lukić. Trio Eusebius nastupio je na svim većim hrvatskim festivalima kao što su Dubrovačke ljetne igre, Osorske glazbene večeri, Samoborska glazbena jesen i Muzički biennale Zagreb, a ujedno je i dobitnik Dekanove nagrade za ostvarenja u akademskoj godini 2018./2019.
Iz navedenoga je moguće zaključiti da je riječ o pijanistu koji rado prihvaća izazove javnih nastupa pa je njegov koncert 11. listopada bio daljnja stepenica na putu osvajanja priznanja šire publike i ljubitelja klavirskog repertoara.
Upravo je i odabirom djela David Vuković pokazao ozbiljnost svojih namjera. Naime, klasičnu se glazbu najčešće nazivao „ozbiljnom“. Osobno nisam osobita pobornica takvoga naziva već glazbu koju izvode akademski obrazovani umjetnici radije nazivam umjetničkom i mudrom glazbom budući da potječe iz skladateljskih radionica autora posvećenih najvišim idealima oblikovanja glazbenih parametara, a od onih koji zapise s notnog papira pretvaraju u živi zvuk zahtijeva itekako znatnu nadarenost i tehničko umijeće. Dakle, ono što je u svemu doista ozbiljno to je glazbenički studij i ulaganje znatnih napora u svladavanje tehničkih zahtjeva, konkretno instrumentalne ili pak vokalne bravure kako bi notni zapisi zaživjeli u punini skladateljskih umjetničkih nadahnuća.
Pijanistička ozbiljnost Davida Vukovića ogledala se već i u izboru skladateljskih imena i njihovih klaviru posvećenih djela. Započeo je nastup izvedbom baroknog koralnog preludija, trećeg iz serije od 10 koralnih preludija, BVB 27 pod nazivom Nun komm' der Heiden Heiland (O, dođi spase naroda), J. S. Bacha u redakciji Ferruccia Busonija iz 1898. godine, te nastavio sa Četiri klavirska komada, op. 119 Johannesa Brahmsa iz 1893. godine, pokazavši svojim interpretacijama proživljeno poniranje u duboku misaonost majstorske glazbe. Prvom, Moderato, od Tri koralne predigre Dubravka Detonija iz 1963. godine ostvario je zanimljivo viđenje duhovite glazbene maštovitosti hrvatskog majstora. A potom je interpretacijom četverostavačne i tehnički nadasve zahtjevne Jugoslavenske suite, skladane 1921. godine, svojeg zemljaka Josipa Štolcera Slavenskog, također Čakovčana, David Vuković posvetio pozornost hrvatskoj glazbi iz prvih desetljeća 20. stoljeća kojom je upravo Štolcer Slavenski hrabro krčio putove skladateljske avangarde izrasle iz iskonske nadarenosti narodne izražajnosti. Još jednim Bachovim koralom, Es woll' uns Gott gnädig sein (Smilovao nam se Bog) BWV 311 iz 1725. godine prepustio se vrsni pijanist posvećenosti duhovne glazbe, da bi na kraju maestralnom izvedbom antologijskog naslova Preludij, koral i fuga iz 1884. godine u belgijskom Liègeu rođenog i u Parizu preminulog velikana romantične glazbe Césara Francka zaključno potvrdio sve kvalitete svojeg pijanističkog umijeća.
Doista, David Vuković vlada klavijaturom visokom razinom virtuoznosti koja ne poznaje tehničke prepreke. Takvu se spremnost postiže marljivim radom, disciplinom i vježbanjem. Ali, ono što dodaje neophodnu auru umjetničkoj razini izvedbi, a to je svakako bogomdana nadarenost i pravilnost, opravdanost odabira životnoga poziva, značajke su po kojima glazbenik postiže priznanja i osvaja svoje slušatelje. David Vuković potvrđuje se na svim razinama, pa je to bilo u osnovi odluke Povjerenstva Glazbene mladeži Varaždin, podružnice Hrvatske glazbene mladeži koja u ovoj godini obilježava 70. obljetnicu postojanja, za dodjelu Nagrade pijanistu Davidu Vukoviću za 2024. godinu. Čestitke i sretno na daljnjem umjetničkom putu!
Dr. sc. Zdenka Weber
Predsjednica Povjerenstva